Rijeka Félmaraton 2013

2013.04.21 09:30

Bajnokot vert a bronzért.

Nagy Tamás János ott folytatja, ahol tavaly abba hagyta, ismét dobogora állt.

Sok éves múltra tekint vissza déli szomszédunk hagyományos városi futóviadala, a rijekai félmaraton - számolt be a versenyről hazatérést követően Nagy Tamás János. - Ez az erőpróba a balkáni térség legnívósabb rendezvénye, mert a szerverők - a futni vágyó amatőr sportolók mellett -  mindig meghívnak "elit" versenyzőket is. Az elmúlt két esztendőben így idén is ilyen meghívott versenyzőként vettem részt a viadalon. a Rajtlistát nézve, mérlegelve at eddzetségi állapotomat, reálisan három ellenfelem volt. Két kenyai sportoló, valamint egy honfitársam, a többszörös korosztályos, valamint felnőtt országos, és Európa-bajnok Bene Barnabás. Azzal a célal érkeztem, hogy megmutassam mennyit jelentett a kőkemény alapozásom.

Nagy Tamás János idén a Benedek Team színeit képviseli versenyeken, a klub képvislője szervezi indulásait és szakmai partner is a felkészülésben.

A verseny előestéjén edzőmmel, egyben manageremmel, Benedek Zsoltal átbeszéltük a követendő taktikát - folytattta Nagy.

Egyszerűbb volt a rajt után keményen futni egészen a célig 3:05-3:10 perc/km-es idővel. A megbeszéltől eltérően kezdtem egy kicsivel (2:55 perc/km), de tudtam, hogy nagyon dombos az útvonal, így nem baj, ha egy kis előnyre teszek szert. A két kenyai atléta rögtön az elején meglépett tőlem, 1 km-nél úgy 50 méterrel lehettek előttem. Három km-ig Bene Barnabással futottam, de az első dombnál sikerült őt leszakítani. Innentől kezdve egyedül futottam és próbáltam az elöttem második helyen futó afrikait beérni. Ő ugyan lemeradt az elsőtől, de már nem tudtam befogni, így az előkelőnek számító harmadik helyen fejeztem be a versenyt. Nagy öröm, hogy legjobb európai indulóként értem célba, ráadásul új egyéni csúcsot futottam 1:05:57-es idővel. Ezzel vezetem az abszolút magyar ranglistát a félmaratoni távon. Olyan magyar atléták előtt állok, akik a maratoni világbajnokságra készülnek. A rijekai viadalt végül Wycliffe Kipkorir Birwot nyerte 1:02:54-es idővel, megjavítva ezzel a tavalyi rekordot, amit csapattársam, Tóth László futott.

Az élcsoport végeredménye:

1. Wycliffe Kipkorir Biwot (kenyai, Benedek Team, 1:02:54)

2. Julius Kiprono Lagat (kenyai, Benedek Team, 1:04:50)

3. Nagy Tamás János (Benedek Team, 1:05:57)

4. Bene Barnabás (Benedek Team, 1:10:05)

 

Forrás: Somogyi Hírlap

—————

Vissza