Forró Zsófia meglepetés-győzelme

2012.08.11 10:00

Forró Zsófia, az MG Produkt Kaposvári AC sportolónője a dobogó legfelső fokára állhatott fel a Fadd-Domboriban megrendezett sprinttávú országos bajnokságon. Ez a kitűnő eredmény egyértelmű megkoronázása idei teljesítmények. A nyári szezon hosszú volt a sportoló hölgy számára, de még szeptember közepéig számos viadalon szeretne rajthoz állni.

Milyen volt a verseny helyszíne és szervezettsége?

Mint ismeretes, hogy minden év augusztus elején Fadd-Domboriban kerül megrendezésre ez a viadal. A pálya mindig ugyanaz, ezt már jól ismertük. Mindenki el szokott jönni az egész országból, talán most is csak Kovács Zsófi hiányzott, aki kint volt az olimpián. Ez egy presztízs verseny, ahol a fiatalok, idősebbek, amatőrök, profik elindulnak és akkor meg lehet mutatni ki hol tart, ki mire képes. Maga a szervezés pedig minden évben ugyanaz, különösebb változás nincs. Rutinszerűen zajlik minden, hogy például mikor kell be depozni, ki mikor rajtol. Nagyon jó volt a hangulat is, rengeteg néző eljött, de ez

mindig így szokott lenni. Összességében nagyon jól éreztük magunkat.

Hogy áll össze egy sprinttávú verseny?

Úszással kezdünk, aztán kerékpározás és végül futással fejezzük be a versenyt. Igaz sprinttáv a neve, de több mint egy órás verseny a nőknél. Én most 1 óra 1 perc 55 másodperces időt mentem, ami nagyon jó eredménynek számít, sőt nekem most ez az egyéni rekordom ezen a távon. Itt végig keményen kell menni, nem lehet közben pihenni, aki pihen nagy valószínűséggel nem fog odaérni az elejére.

Hogy telt a felkészülés erre a megmérettetésre?

Igazából nem egy versenyre készülünk, hanem egy szezonra és mindenkinek megvan, hogy milyen távra koncentrál abban az évben. Nekem a sprint és a rövidtáv volt kitűzve, de inkább a rövidtávú versenyekre fektetem a hangsúlyt, mert ezen a távon indulnak az olimpián is. A rövidtáv egy extra gyorsaságú verseny, mindössze két óra alatt lezajlik. A sprinttávok pedig kiegészítő versenyek a felkészülésben, és most úgy alakult, hogy elég jól sikerült.

Nyár közepén nagy volt a hőség, hogy lehetett bírni az edzést?

Nagyon nehezen, ez a nagy meleg mindenkit megviselt. Nem lehetett úgy edzeni, ahogy az megszoktuk, nagyon el kellett tolni. Korán kellett kelni, és csak késő este tudtunk edzeni. Igazából ez egy túlélés volt mindenkinek, aki itthon készült.

Hogyan lehet ezekre a versenyekre mentálisan felkészülni?

A sportpszichológusok nagyban hozzájárulnak, hogy fejben is erős legyek a pályán. Szerintem nagyon sok versenyzőnek szüksége lenne rá. Én is beszélgetek egy pszichológus hölggyel, de elég ritkán, az edzőm szerint gyakrabban kellene. Ezek a beszélgetések nagyon sokat segítenek nekem, legfőképpen abban, hogy elhiszem, hogy meg tudom csinálni a feladatom, el tudom érni a célom. Nagyon sok versenyzőnél azt látom, hogy elgörcsöli a versenyt, hogy nagyon akarja az eredményt. Velem is ez volt a tavalyi évben, várták, hogy jöjjön a siker, mert tudják mire vagyok képes, és egyszerűen versenyen nem sikerült, nem tudtam összehozni. Úgy kell készülni egy versenyre, hogy minden rendben nem kell izgulni, félni, a munkát elvégeztem. Jól kell éreznem magam verseny közben, hogy egy ilyen eredményt elérjek, ezt szokta mondani az edzőm is.

Miért meglepetés ez az eredmény? Egész szezonban nagyon jól teljesítettél.

Az eddigi években mindig ott voltam az első tíz között. Az utolsó három évben pedig már az első ötben is benne voltam. Eddig nem láttak tőlem nagy eredményt, vagyis inkább nem gondolták volna, hogy ennyi év után, ennyi idősen képes vagyok megnyerni egy versenyt. Nekem is meglepetés volt, mert én a saját tempómban haladtam és egyszerűen nem tudtak velem jönni.

Még milyen megmérettetések várnak rád?

Nem tervezem nagyon hosszúra a szezont, mert a nyári időszak eléggé fárasztó volt, most Horvátországba utazom, ott állok rajthoz. Utána elméletileg szeptember közepéig vannak még triatlon versenyek. Ha más versenyek tetszenek még, és úgy érzem, hogy mind fejben, mind fizikailag fel tudok rá készülni, akkor elmegyünk, de azért már szeretnék kicsit lazítani.

Következő versenyeken mik a célok, tervek?

Nem tervezek előre, nem tűzöm ki, hogy hányadik szeretnék lenni. Odateszem magam, élvezem a versenyt. Aztán meglátjuk mire lesz ez elég.

 

https://www.somogysportja.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=59:forr%C3%B3-zs%C3%B3fia-meglepet%C3%A9s-gy%C5%91zelme&catid=87:egyeni&Itemid=117

—————

Vissza